سخن بزرگان
اما حسین علیه السلام:خداوندا قائم ما را از پس پرده ی غیبت برون اور و ان گاه او از ستمگران انتقام گیرد.
اخبار

اخبار (15)

دکتر وزیری عصر روز پنجشنبه ۹۵/۹/۲۵ با عزیمت به شهرستان فیروز آباد در مراسم جشن میلادی که ازسوی امام جمعه این شهر در مسجد النبی برگزار شده بود شرکت و درباره نقش برجسته و بی نظیر رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و اله در سعادت جامعه جهانی سخنانی ایراد کرد.

ایشان ضمن بیان صفات خاتم الانبیاء مانند عفو،صفح،احسان،صبر،آزادگی و فتوت،به توجه آن حضرت به فقرا و محرومان پرداخت و از امت اسلام خواست تا بیش از پیش،ایشان را در برنامه های فردی و جمعی خود الگوی خویش قرار دهند.

در این جلسه که فرماندار،امام جمعه موقت،روحانیت طلاب حوزه علمیه و چند نفر از مدیران شهر نیز حضور داشتند،مراسم مولودی خوانی به سبک سنتی نیز اجرا شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود وزیری در بامداد پنجشنبه ۹۵/۹/۲۵ در نشست اداره کل تبلیغات استان فارس که در محل ساختمان اداره در شیراز تشکیل شده بود،شرکت و سخنانی ایراد کرد.

 

 

ابتدا حجت الاسلام مهرابی مدیر کل،ضمن خیر مقدم،حضور دکتر وزیری را فرصت مغتنمی شمرد و از کارکنان اداره خواست با توجه ویژه به مطالب استاد،انها را نصب العین خودقراردهند.

 

سپس دکتر وزیری با تبریک میلاد مسعود نبی مکرم صلی الله علیه و اله و نواده معظمش امام صادق علیه السلام به استناد حدیثی،به بیان ویژگیهای کارمند نمونه و موفق پرداختند.

ازجمله اخلاص،دقت،نظم،صرفه جویی در وقت و بیت المال،بروزشدن و برخورد منطقی و خوب با ارباب رجوع،و ازهمه مهمتر اتکاء به شرع و قانون در همه کارها را بعنوان شاخصه هایی بنیادین در کار یک کارگزار نمونه معرفی کردند.

ایشان در پایان ضمن تبریک انتصاب اقای مهرابی به مدیر کلی،خواستار استفاده بهینه از تجربیات ممتد معاونت فرهنگی این نهاد حجه الاسلام دانش شد و همه بخش ها را به تقویت همکاری و استفاده از پشتکار عالی فراخواند.

چهارشنبه شب ۲۴ آذرماه ۹۵ مراسم نکوداشت آیت الله شیخ محمد رضا حدائق در مسجد الرسول شیراز و باحضور حجت الاسلام دکتر وزیری و حضرات آیات ایمانی،امام جمعه و دستغیب،تولیت آستان شاهچراغ و روحانیت و برخی از مسئولین و مدیران ارشد استان فارس و تعدادی از ائمه جمعه و جماعات و باشرکت گسترده ی مردم برگزارشد.

 

در این مراسم باشکوه که پس از نماز مغرب تاحوالی ساعت ۹ ادامه یافت،جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود وزیری به تفصیل سحنرانی کردند.

 

ایشان که حامل پیام شفاهی سه تن از مراجع عظام تقلید بود (حضرات آیات عظام مکارم،صافی و سبحانی) ابتدا سلام و درود و قدردانی مراجع عالی مقام را به مردم ولایتمدار خطه فارس و اهالی شیراز و بویژه به شخص آیت الله حدائق ابلاغ نمود و جمله ای از آیت الله عظمی مکارم را که دیروز چنین فرمودند: این عالم ربانی عمری را در خدمت اسلام عزیز و پیامبر اعظم صلی الله علیه و اله و اهلبیتش سپری کرده،نقل کردند.

 

دکتر وزیری ابتدا از بر پا کنندگان این همایش که مسئولان اداره کل تبلیغات استان تحت اشراف حضرت آیت الله ایمانی تشکر کرده و افزود:

برپایی چنین جلساتی،بخصوص در حیات بررگان و نه پس از مماتشان،خود نوعی از تعظبم بموقع شعائر الهی است و مردم بدین سان بهتر از طریق شناسایی این راد مردان از عهده الگو گیری برمی آیند.

این استادحوزه علمیه اضافه کرد:اینکه امروز مشاهده میکنیم برخی در مقابل قبر تخت جمشید سجده میکنند،یا خطوط قرمز دین را برنمیتابند،غالبا بدلیل جهل و غفلت است و نه ازسر ضدیت با اسلام.

لذا اینگونه نگوداشت ها گامی است در شناساندن شخصیتهایی که مردم با دیدنشان سخت تحت تاثیر قرار گرفته و گاه صرفا با مشاهده شان و یا اندکی پرس و جو درباره آنان بخشی ازشبهاتشان برطرف میگردد.

وی سپس با ذکر آیاتی از قرآن و احادیثی از اهلبیت علیهم السلام به تشریح ملاکهای برتری و تمایز مردم و نخبگان از یکدیگر پرداخت و باذکر قصیده ای ازعلامه بزرگوار آیت الله حسن زاده آملی از نخبگان و فرهیختگان خواست تا نسبت به حفظ و حراست از ارزشهای اسلامی و انقلاب،همت و کوشش بیشتری کرده و قشر جوان و روشن فکر را بیشتر مورد توجه خود قرار دهند.

 

درپایان نیز باذکر خاطره ای سفرحج خود با آیت الله محمد رضا حدایق که سالها قبل رخداده است،از مقام‌ شامخ شهید محراب آیت الله دستغیب تجلیل به عمل آورد و باخواندن دعائی از آن شهید که به خواندنش عادت داشت سخنرانی ۷۰ دقیقه ای خود را پایان داد.

 

 

 

سمینار وحدت اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود ویزی در پارلمان گینه کوناکری باحضور امام اعظم،وزیر ادیان،وزیر آموزش ابتدایی،نایب رئیس پارلمان وعده ای از اعضاء کابینه من جمله ریاست تلوزیون ونیز نمایندگان مجلس شورای این کشور در 10/09/95برگزار شد.

 

 

سالن محل اجلاس که مجلس شورای این کشور است مملو از علما و فرهیختگان و حتی زنان باسواد انجا بود.

 

مصاحبه ی دکتر وزیری در خصوص پیام مراجع عالیقدر نیز سخت مورد توجه خبرگزاری ها قرارگرفت.

مخصوصا وقتی چنین توصیح دادند که از دیدگاه مراجع ما که جانشینان پیامبر اکرمند،مسئله وحدت یک استراتژی ثابت و متقن است و نه تاکتیک ؛ این جمله ی ایشان در صدر اخبار قرار گرفت که مرتب خبرگزاری ها میپرسیدند که صاحب این نظریه کیست؟و ایشان هم از آیات عظام صافی و مکارم نام میبرند.

 

(گوشه ای از حضور چشمگیر طایفه نسوان مشایخ که درس مذهبی خوانده و به آنان شیخه میگویند در این همایش بزرگ که مکررا صحنه هایی از آن در تلوزیون گینه پخش شدو تشکر مقامات این کشور را در پی داشت.)

توضیحاتی درباره عکس در حال نمایش و چکیده ای از مطالبی که با کلیک بر روی عکس فوق می توان به آن دست یافت.

توضیحاتی درباره عکس در حال نمایش و چکیده ای از مطالبی که با کلیک بر روی عکس فوق می توان به آن دست یافت.

توضیحاتی درباره عکس در حال نمایش و چکیده ای از مطالبی که با کلیک بر روی عکس فوق می توان به آن دست یافت.

توضیحاتی درباره عکس در حال نمایش و چکیده ای از مطالبی که با کلیک بر روی عکس فوق می توان به آن دست یافت.

توضیحاتی درباره عکس در حال نمایش و چکیده ای از مطالبی که با کلیک بر روی عکس فوق می توان به آن دست یافت.

ایشان همچنین شبهای این دهه مزبور را طی جلسات جداگانه ای درصحن غدیر به پاسخ‌گوبی به سوالات زائران بویژه جوانان دانشجو و برخی از فرهیختگان پرادختندکه درتصویر فوق  یکی ازین دست جلسات مشاهده میشود.
لازم بذکراست که این جلسه مورد توجه بسیاری از حاضران قرار گرفت.

صفحه1 از2